Studentbolig

Her kan du finne din nye bolig og få svar på det meste om livet i studentbolig.

Her finner du ALT du trenger å vite når du skal flytte inn - og ut

Hva om du leier hybel, men ikke kommer inn på studiet?

Ingen fare! Du kan nemlig kansellere leiekontrakten innen 31. juli.

Les mer

Ofte stilte spørsmål

SSNs kontonummer er: 2480 27 91050

SSN tilbyr eFaktura (Vipps) og avtalegiro som betalingsløsning

Med eFaktura og avtalegiro får du fakturaen ferdig utfylt rett i nettbanken. Du oppretter e-faktura og avtalegiro-avtale med oss i din nettbank. For å opprette avtale med oss trenger du et referansenummer, dette er ditt kundenummer. Vi oppfordrer alle til å bruke eFaktura eller avtalegiro.

Hvis du har eFaktura-avtale med oss kan du gå inn på din Vipps og huke av for «alltid Vipps eFaktura», da vil fakturaen komme inn i Vipps og kan betales der.

Du kan også motta fakturaen på e-post, og den vil alltid ligge på Min side. Du er selv ansvarlig for å kontakte okonomi@ssn.no hvis du ikke har mottatt fakturaen.

Betale på andres vegne

Betaling på andres vegne må markeres med navn eller kundenummer i meldingsfeltet. eFaktura eller avtalegiro-avtale fungerer ikke hvis du skal betale gjentatte ganger på andres vegne.

Internasjonale studenter som skal betale husleie fra sin bankkonto i utlandet, trenger SSNs bankadresse, IBAN og BIC/SWIFT:

Navnet på banken: Sparebank 1 Sørøst-Norge (BV)
Bankens adresse: Torvet 5, 3120 Nøtterøy
Kontonummer: 2480 27 91050
IBAN-nummer: NO41 2480 27 91050

BIC / SWIFT kode: SPTRNO22
Kontoeier: Studentsamskipnaden i Sorost-Norge
Kontoeiers adresse: Raveien 189 B, 3184 Borre, Norway
Kontoens navn: Daily bank account SSN

For å betale inn depositum til depositumskontoen hos SSN trenger du, IBAN og BIC / SWIFT:

Navn på banken: Sparebank 1 Sørøst-Norge (BV)
Bankens adresse: Torvet 5, 3120 Nøtterøy
Kontonummer: 2480 27 91131
IBAN nummer: NO85 2480 27 91131

BIC / SWIFT kode: SPTRNO22
Kontoinnehavers navn: Studentsamskipnaden i Sorost-Norge
Kontoinnehavers adresse: Raveien 189 B, 3184 Borre, Norway
Kontoens navn: Account foreign students

Les mer om depositumskonto for internasjonale studenter.

Alle som søker om studentbolig hos SSN blir plassert inn i en venteliste.

Det er dessverre vanskelig for oss å si noe om hvilken plass du har på ventelisten, eller hvor lang tid det vil ta før vi har en bolig å tilby deg. Enkelte søkere er prioritert foran andre.

De som allerede har søkt studentbolig har hele tiden anledning til å endre søknaden sin. Dette fører til at ventelisten er i stadig endring. Vi sender ut tilbud om studentbolig fortløpende, og det er alltid noen som takker nei til det tilbudet de mottar. Når noen takker nei til tilbudet de får, går det umiddelbart ut tilbud til nestemann på ventelisten. Dette betyr at det ikke er noen frist, eller bestemt tidspunkt for utsendelse av tilbud om bolig. 

Tips: 

Dersom du ikke har lagt til flere ulike boligtyper i søknaden din, men ønsker å endre på dette, kan du til enhver tid gå inn på Min Side og legge til alternativer. Da vil du kanskje få et tilbud raskere. Deretter kan du legge inn en ny søknad til førstevalget ditt, og få tilbud om å flytte over så snart det blir noe ledig der.

Les mer om bytte av bolig. 

Har du spørsmål vedrørende din søknad er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Det er kun de som blir tildelt bolig som vil få svar på Min Side.

Fordi vi tildeler boliger fortløpende, gir vi ikke avslag på søknader. Du blir derfor stående på venteliste hos oss inntil:

1. Du tildeles en studentbolig hos oss, eller
2. Det har gått 60 dager siden du registrerte eller sist forlenget din søknad.

Dersom du fortsatt ikke har fått tildelt bolig, og ikke har forlenget søknaden din etter 60 dager, er søknaden din ute av ventelisten. Hvorfor må jeg forlenge søknaden?

Vi jobber så fort vi kan med å tildele boliger, og vil gi deg et svar så raskt som mulig. Tusen takk for tålmodigheten :)

Forlenge søknaden

Dersom du blir stående lenge på venteliste for studentbolig hos SSN, og fortsatt ønsker et tilbud fra oss, må du forlenge søknaden din for å unngå at den slettes.

Du blir stående på SSNs venteliste inntil:

  1. Du har fått tildelt bolig, eller:

  2. Det har gått 60 dager siden du registrerte eller sist forlenget din søknad.

Grunnen til at vi må slette søknader som ikke er forlenget etter 60 dager, er rett og slett for å rydde i listene våre. Slik får vi justert ventelistene automatisk, og søkere som ikke lenger har behov for bolig hos oss (og som ikke har husket å slette sin søknad) tar ikke lenger opp plass i ventelista.

Dette gjelder også om du har søkt om å bytte bolig hos oss og kanskje venter på at den "rette" boligen skal dukke opp.

Slik forlenger du søknaden din:

Du kan enkelt forlenge din søknad på Min Side og Mine søknader. Dette kan gjøres når det gjenstår 15 dager eller mindre før «slette-dato». Du vil motta en påminnelse 15 dager før «slette-dato» og ha god tid til å forlenge. 

Søknaden kan forlenges så mange ganger du vil frem til du får tildelt bolig.